Monday, February 2, 2015

Cahaya Hati: Al-Habib Umar Bin Hafidz


Cahaya Hati: Al-Habib Umar Bin Hafidz 
 Terbitan: Inteam 
 Harga: RM15.00 

 Buku ini menghidangkan kepentingan tugasan dakwah sebenarnya bukan hanya tugas para ulama, namun dakwah adalah tugas dan kewajipan setiap muslim baik secara individu mahupun kolektif. Siri ceramah al-Allamah al-Habib Umar bin Muhammad bin Salim bin Hafidz yang diterbitkan dalam bentuk buku ini jelas membuktikan tokoh ikutan umat ini mampu menyampaikan risalah Allah dan Rasul-Nya dengan bijak, unik, dan menarik sehingga dakwahnya dapat diterima oleh pelbagai pihak baik di Malaysia ataupun di beberapa negara lain. 

 Beliau banyak menyarankan supaya menjadikan Allah SWT dan Rasulullah SAW selalu berada di dalam hati dan jiwa setiap umatnya. Peri pentingnya supaya sentiasa mendidik anak-anak dengan ajaran Islam dan melarang menukar atau memilih kaedah ajaran Rasulullah SAW dengan ajaran yang ternyata sesat dan gagal di dunia dan akhirat. Di dalamnya juga kami sertakan serba ringkas latar belakang al-Habib Umar bin Hafidz. Tujuannya adalah agar kita semakin kenal dengan watak yang menjadi rujukan umat dunia saat ini. 

Buku ini juga kami lengkapkan dengan gambar-gambar tentang al-Habib Umar bin Hafidz. Harapan kami, dengan terbitnya buku ini akan dapat memberikan sedikit pengetahuan dan informasi kepada masyarakat sehingga kita dapat memetik manfaat dari isi buku ini.

No comments:

Post a Comment