Tuesday, April 5, 2011

Baldatun Thoiyyibatun

Baldatun Thoiyyibatun
Penulis: Pelita Dalam Kaca
Terbitan: Pustaka Kanzun Mahfiyyan
Harga: RM30.00

Novel ini sangat menarik kerana pengarang memaparkan situasi Malaysia pada tahun 2020, apabila Islam menjadi teraju dalam pemerintahan negara.

Bagaimanakah sistem politik Malaysia pada tahun 2020? Inilah yang cuba diterjemahkan oleh novel BALDATUN THOIYYIBATUN, sebuah novel futuristik mengenai Negara Islam Moden yang melaksanakan sistem Islam sepenuhnya berdasarkan al Quran dan Sunnah Rasulullah saw.

Pengarang begitu optimis mengenai senario politik Malaysia yang cemerlang setelah melalui evolusi politik lantas melahirkan sebuah Negara Islam Moden yang pertama pada permulaan millennium ini. Novel ini membawa pembaca mengalami sendiri hawa kehidupan dalam keindahan dan kesyumulan Islam, melalui pengalaman lawatan satu minggu Dr. Lleyton Hewitt ke Malaysia/Tanah Melayu bermula pada 13 Ogos 2020 hasil jemputan dari seorang pembesar Melayu untuk memahami Konsep Cahaya Ilahi; menelusuri ke dalam liku-liku kehidupan nyata masyarakat majmuk di Tanah Melayu pada semua kesempurnaan Islam yang selama ini terpendam oleh hegemoni Barat dan Yahudi.

No comments:

Post a Comment