Monday, April 30, 2012

Agar Cinta Menghiasi Rumah Tangga Kita

Agar Cinta Menghiasi Rumah Tangga Kita
Penulis: Cahyadi Takariawan
Harga: RM18.00

Apakah yang akan terjadi bila kehidupan rumah tangga berdiri di atas rutin seharian yang menjemukan? Apa yang bakal terjadi, jika kehidupan rumah tangga hanyalah merupakan ekspresi dari tuntutan kewajiban dan penunaian hak? Pastinya yang muncul adalah perasaan bosan dan jemu. Keadaan seperti itu persis seperti hidangan yang lazat lagi mahal harganya. Namun kerana disantap setiap hari, maka makanan itu pun terasa hambar, tiada lagi yang istimewa. 

 Rumah tangga itu harus sejuk dan damai kerana di dalam naungannyalah suami istri meniti jalan bersama menuju Allah. Rumah tangga harus kukuh kerana di bawah atapnyalah Allah menitipkan amanah pendidikan generasi penerus untuk memegang kepemimpinan dunia. 

 Oleh kerana itu, untuk mewujudkan rumah tangga yang demikian maka cinta dan kasih sayang harus menjadi landasan, kekuatan, ruh, dan spiritnya. Lalu bagaimana agar cinta dan kasih sayang boleh menjadi hidup dan berdaya guna? Buku kecil ini menuturkannya kepada Anda dengan bahasa yang bersahaja, tetapi sarat makna, sebagaimana cinta yang menjadi bahasannya. Bersama buku ini, insya Allah, Anda akan menemukan cinta dalam diri dan pasangan Anda.

No comments:

Post a Comment