Saturday, January 19, 2013

69 Jam Di Neraka Zionis

69 Jam Di Neraka Zionis
Penulis: Nooorazman Mohd Samsuddin
Terbitan: ITBM
Harga: RM20.00
 
Buku bertajuk 69 Jam Di Neraka Zionis membongkar kezaliman dan kekejaman para komando rejim Israel yang telah menyerang, membunuh, menangkap, menculik dan memenjarakan para sukarelawan secara kejam. Pendedahan rahsia kekuatan jiwa sukarelawan dan kehadiran pertolongan daripada Allah yang telah membantu mereka mengharungi sat-saat getir 'neraka' ciptaan komando rejim Zionis Israel.

Buku ini adalah kisah benar rentetan peristiwa para sukarelawan yang telah memperjudikan nyawa mereka demi menyertai misi menghantar bantuan untuk rakyat Palestin di Gaza. Peristiwa berdarah ini terjadi apabila kapal Mavi Marmara diserang oleh ratusan komando rejim Zionis Israel setibanya kapal itu di perairan selatan Cyprus.

Banyak nyawa terkorban dan tercedera disebabkan oleh serangan membabi buta rejim Zionis laknatullah. Yang hidup dan tercedera diseksa dan dijadikan tawanan tanpa melakukan kesalahan. Rejim Zionis yang ganas dan zalim telah bertindak sesuka hati mereka melakukan kebiadapan terhadap para sukarelawan yang tidak bersenjata.

Dengan membaca buku ini, kita dapat menyelami ketabahan dan pengorbanan para sukarelawan yang sanggup mengorbankan nyawa mereka demi untuk membantu rakyat Palestin yang telah lama tertindas oleh rejim Zionis Israel. Syabas buat para sukarelawan Malaysia yang sungguh berani dalam menghadapi dugaan sepanjang penyertaan misi untuk menghantar bantuan kemanusian ke Gaza. Al-fatihah buat sukarelawan yang telah syahid. Semoga pemergian mereka menjadi pemangkin semangat penganut Islam lain untuk terus menyambung perjuangan membantu rakyat Palestin.

No comments:

Post a Comment