Sunday, November 27, 2011

KELEBIHAN SELAWAT

DARI FAIL MAHKAMAH SYARIAH
Penulis : Maulana Muhammad Zakariya
Terbitan: Inteam Publishing
Harga: RM24.00

* Dengan setiap pembelian buku ini, anda akan dapat sekeping CD Nur Selawat.

Buku Kelebihan Selawat ini merupakan khazanah yang cukup berharga buat umat Islam. Buku hasil tulisan Maulana Muhammad Zakariya yang berasal dari India ini mengandungi penceritaan dan hujah-hujah dari al-Quran dan hadis berkaitan kelebihan-kelebihan berselawat.

Sebilangan besar ahli kalam bersetuju bahawa selawat ke atas Rasulullah SAW adalah wajib sekurang-kurangnya sekali seumur hidup. Kecelaan bagi mereka yang tidak berselawat ke Nabi Muhammad SAW apabila nama baginda disebut. Orang yang sedemikian dipanggil orang bakhil, zalim, orang yang dibinasakan dan sebagainya. Antara kelebihan selawat yang disebut di dalam buku ini ialah Allah dan para malaikat menghantarkan rahmat buat orang yang berselawat, darjat mereka ditinggikan di sisiNya serta amalan selawat itu menjadi penebus dosa. Orang yang membaca selawat juga akan dipenuhi dan dicukupkan keperluannya oleh Allah SWT.

Tidak rugi orang yang rajin berselawat. Rasulullah SAW akan memberi syafaatnya kepada mereka yang rajin berselawat. Semoga dengan membawa buku ini, akan menambahkan kecintaan kita kepada Allah dan rasul. Seseorang juga akan terdorong untuk banyak berselawat kerana melihat banyaknya hikmah dan kelebihan daripada amalan yang mulia itu.

Sesungguhnya selawat merupakan ibadah yang sangat dicintai oleh Allah.

2 comments:

  1. Assalamualaikum...
    Mcm mna nak dptkan kitab slawat ni.

    ReplyDelete