Wednesday, September 5, 2012

Kaedah BDN - Teknik Mudah Cepat Membaca Jawi

  Kaedah BDN - Teknik Mudah Cepat Membaca Jawi
Penulis: Wan Azhar Mahmood / Mohd Azly Ibrahim
Terbitan: Telaga Biru
Harga: RM29.00

Modul Jawi BDN berserta perisian ini merupakan satu kaedah baharu yang dibangunkan khas untuk membantu mereka (golongan yang bermasalah untuk menguasai Jawi) supaya lebih mudah untuk membaca dan sekali gus memahaminya. Modul ini juga turut diperkenalkan di institut pendidikan tinggi dan juga kepada bukan Islam yang mempunyai minat untuk mempelajari dan membaca tulisan Jawi tanpa perlu mengikuti pembelajaran secara formal. 

Berdasarkan daripada testimonial pelajar dan orang awam yang telah mempraktikkan kaedah ini, didapati mereka mampu membaca tulisan Jawi dengan lancar dalam tempoh lima hingga sepuluh jam sahaja selepas diberikan pendedahan dan pendekatan pembelajaran menggunakan Kaedah Jawi BDN ini. Keberkesanan 

Kaedah Jawi BDN terbukti mampu membantu mereka yang lemah dan buta Jawi. Modul Jawi BDN ini turut dilengkapi dengan Perisian Jawi BDN yang bersifat mesra pengguna. Sebanyak 450 patah perkataan telah diprogramkan dalam perisian ini bagi memudahkan carian perkataan dan apa yang lebih menarik, pengguna masih boleh menambah perkataan atau ayat-ayat sendiri mengikut kesesuaian tajuk serta keperluan pelajaran.

No comments:

Post a Comment