Tuesday, September 11, 2012

Mengapa Israel Begitu Kejam

Mengapa Israel Begitu Kejam
Penulis: Rizem Aizid
Terbitan: Diva Press
Harga: RM20.00

Tentu belum lepas dari ingatan kita saat bangsa Israel menyerang Palestin habis-habisan. Tua-muda, wanita, hingga anak-anak warga keturunan Palestin yang tidak berdosa pun menjadi korban kekejaman kaum penjajah itu. Belum lagi adanya tragedi Mavi Marmara yang menyebabkan 19 orang aktivis kemanusiaan tewas dalam penyergapan tentara Israel.

 Sebenarnya, apa tujuan mereka melakukan tindak kekejaman itu? Dan, mengapa mereka mempunyai sifat kejam seperti itu? Sejatinya, kekejaman Israel tersebut tidak boleh lepas dari sifat, karakter, dan watak Bani Israil (nenek moyang mereka) di zaman kelahirannya dulu. Bahkan, dalam al-Quran pun telah dijelaskan bahawa bangsa Yahudi atau Bani Israil adalah bangsa pertama dan satu-satunya yang berani membunuh nabinya sendiri.

Lalu, apa sajakah karakter-karakter dari bangsa Israel tersebut? Jawapannya ada dalam buku ini. Secara detail dan komprehensif, buku ini akan menjelaskan tentang karakteristik dan sifat-sifat asli bangsa Israel tersebut dan tentunya berlandaskan pada firman Allah dalam al-Quran.

No comments:

Post a Comment