Saturday, December 21, 2013

Mengetuk Pintu Langit (Semi Novel ‘Israk Mikraj')


Mengetuk Pintu Langit (Semi Novel ‘Israk Mikraj') 
 Penulis: Miftahul Asror Malik 
 Terbitan: Kemilau Publika 
 Harga: RM12.00 

 Sesungguhnya perjalanan itu bukan hanya perjalanan untuk menghiburkan hati baginda setelah terperuk dalam liang kesedihan kerana pemergian bapa saudaranya, Abu Talib dan isterinya yang tercinta, Khadijah, yang menghadap Allah. Perjalanan itu ialah perjalanan mulia yang menjadi tonggak dasar kekuatan dakwah baginda dan sebagai syariat penting agama Islam. Sesungguhnya ini adalah salah satu perjalanan terpenting baginda dalam menyebarkan dakwah Islam di alam semesta. 

Model semi novelette ini ditulis agar pembaca dapat mengambil kisah perjalanan ini secara sempurna, tanpa perlu berpolemik dengan pelbagai pendapat pro-kontra. Perjalanan mulia baginda ini sudah pasti benar dan masuk akal. Sedangkan berkaitan siapakah yang melakukan perjalanan itu sama ada ruh atau jasad Nabi sahaja, atau mungkin kedua-duanya. Semua itu perlu kembali kepada Allah dan pastinya semua itu berlaku kerana sesungguhnya Dia Yang Berkuasa atas segala sesuatu. 

Anda wajib membaca buku ini, kerana inilah novel pertama yang menceritakan tentang perjalanan paling penting selama kehidupan baginda baginda.

No comments:

Post a Comment