Sunday, April 7, 2013

100 Pesanan Terakhir Rasulullah


100 Pesanan Terakhir Rasulullah 
Penulis: Muhd Nasruddin Dasuki 
 Terbitan: Karya Bestari 
 Harga: RM18.00 

 Kehidupan ini sememangnya memiliki rahsia yang tersembunyi. Adakala, apa yang kita harapkan tidak menjadi, sebaliknya apa yang tidak diminta, kita memperolehinya. Usah cepat berputus asa dengan rahmat ILAHI dan terus menghukum bahawa doa kita tidak diperkenankan. 

 Teruskanlah memohon di samping merenung ke dalam diri apakah yang telah ALLAH limpahkan kepada kita. Sejujurnya, jika hendak dicatatkan, sudah tentu tinta seluas air lautan yang digunakan tidak mencukupi. Ini menggambarkan betapa tidak terhitung nikmat-NYA. 

 Maka, untuk kesejahteraan di dunia dan akhirat, kita perlu sentiasa mengingati pesanan Rasulullah s.a.w agar tidak lalai dengan tipu daya nikmat dunia. Meskipun Rasulullah s.a.w telah meninggalkan kita namun titipannya iaitu al-Quran dan sunah tetap dijadikan panduan. 

 100 PESANAN TERAKHIR RASULULLAH ini bisa menggetarkan setangkai hati kita andai ada pesanan ini jauh daripada jangkauan apa yang dilaksanakan. Jadikanlah peringatan ini sebagai kayu ukur amalan kita. Moga ada kebaikan yang dapat dikongsi bersama. Insya-ALLAH.

No comments:

Post a Comment