Friday, September 30, 2011

Aku Menjadi Akhwat : Perjalanan Penemuan Jati Diri Muslimah

Aku Menjadi Akhwat : Perjalanan Penemuan Jati Diri Muslimah
Penulis: Haidar Quffah
Terbitan: An-Nadwah
Harga: RM18.00

Kehidupan moden dengan semua daya magnetnya menyerbu kaum muslimin terutama wanita muslimah dengan gencar. Wanita muslimah menjadi target utama sebab benteng kaum muslimin.

Beragam trick pn disusun dunia barat untuk memancing wanita muslimah keluar dari keperibadiannya mulai dari stigma tidak sedap tentang wanita muslimah sehingga sejumlah janji manis agar wanita muslimah masuk perangkap mereka. Alat-alat kosmetik disebar di kalangan wanita muslimah, acara huru-hara -apapun namanya- dianjurkan secara rutin, figure wanita barat dipromosikan untuk menjadi idola wanita muslimah dan lain-lain.

Hasilnya, banyak wanita muslimah terkena panah dunia barat tanpa sedar ia memang dilakukan untuk menghilangkan keperibadiannya dan merubahnya menjadi wanita yang tidak bermakna. Iaitu wanita muslimah yang tidak mengenal Allah ta'ala, Rasulullah saw, Al-Quran dan Sunnah.

Buku ini cuba menyedarkan wanita muslimah yang tenggelam dalam gaya hidup moden dengan bahasa yang menyentuh hati. Pembahasan diawali dengan hal-hal yang fundamental hingga konsep pembentukan keperibadian dan dilengkapi panduan perubahan secara bertahap agar perubahan wanita muslimah kepada keperibadian islami berjalan terukur dan ia menemukan jati dirinya yang hilang ketika ia mengikut di belakang dunia moden.

2 comments: