Wednesday, May 30, 2012

Jerusalem Di Dalam Al-Qur'an

Jerusalem Di Dalam Al-Qur'an
Penulis: Imran N. Hosein
Harga: RM50.00

Jerusalem di dalam Al-Qur'an muncul pada waktu kritikal ketika moral kaum Muslim berada di tahap yang paling rendah. Pencerobohan tanah Suci oleh golongan yahudi yang tidak berkesudahan menyebabkan orang Islam memohon kepada Tuhan sebagaimana dilakukan oleh saudara mereka semasa dihukum oleh golongan kuffar Mekah : “Bilakah akan datang pertolongan Allah?” 

Kebolehan Sheikh Imran merungkaikan sebab-sebab di sebalik kejadian di dunia ini menjadi sumber inspirasi buat golongan Islam kerana beliau menggunakan kaedah penafsiran ilmiah al-Qur'an dan hadith dengan menyakinkan dan menyatakan bahawa pertolongan Allah s.w.t. Adalah hampir dan Tanah Suci akan dibebaskan dari cengkaman Yahudi dan Islam akan kembali sebagai negara pemerintah dunia kelak. Pembaca buku ini akan kagum dengan tahap pemahaman penulis dalam aspek plotik dunia. Jerusalem di dalam al-qur'an merupakan suatu sumber yang memberi cahaya kepada golongan Muslim dan suatu pembuka mata buat mereka yang digelar 'Ahli Kitab'.

13 comments:

  1. Assalamualaikum wbt,,,Saya berminat macam mana nak order? email saya andiyuslan@yahoo.com

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum wbt,,,Saya berminat macam mana nak order? email saya andiyuslan@yahoo.com

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum wbt,,,Saya berminat macam mana nak order? Rienardi@gmail.com

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum wbt,,,Saya berminat macam mana cara utk membeli
    Fuaad_farouk@yahoo.com

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum wbt,,,Saya berminat macam mana nak membeli?
    Fuaad_farouk@yahoo.com

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum, saya berminat ,mcm mne cara nyer
    Fuaad_farouk@yahoo.com

    ReplyDelete
  7. Salam. Tolong pm sy di ise219@yahoo.com. Tq

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum
    Boleh sy tahu dekat mana boleh sy dptkn buku ni ?
    ariefyusoff21@gmail.com

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum
    Boleh sy tahu, dkat mana sy boleh dptkn buku ni ?
    ariefyusoff21@gmail.com

    ReplyDelete
  10. salam. tolong pm saya jugak. nak beli buku tu. mazlan.t@mohr.com tq

    ReplyDelete