Monday, January 17, 2011

Motivasi Menjadi Wanita Paling Bahagia

Motivasi Menjadi Wanita Paling Bahagia
Penulis: Dr. 'Aidh Abdullah Al-Qarni
Terbitan: Jasmin Publications
Harga: RM16.50

Buku ini saya umpamakan sebagai almari yang penuh perhiasan supaya anda dapat memperelok diri dengannya. Di dalamnya ada semburan keindahan, kilauan kecantikan, cahaya kebenaran, yang melebihi kilatan emas dan perak yang dikilatkan.

Manakala bab-bab di dalamnya sengaja saya namakan dengan nama-nama perhiasan yang digemari kaum wanita, antara lain seperti ketulan emas (saba'ik), kalung ('uqud), zamrud (fara'id), permata (juman) dan sebagainya.Sebaik sahaja buku ini anda miliki, anda tidak perlu lagi perhiasan dunia, perhiasan yang tanpa makna, penampilan palsu, semburan murahan. Bersoleklah dengan perhiasan ini, kenakanlah di atas panggung kehidupan, berhiaslah dalam pesta-pesta dunia, pada perayaan-perayaan bahagia, pada musim sukacita dan malam-malam yang semarak, supaya anda menjadi wanita yang paling sesuai dengan cita-cita anda sendiri.

Jika anda merasa telah mencapai apa yang anda cita-citakan, janganlah terus berpuas hati sebelum anda benar-benar telah mencecah bintang.

Bukankah purnama tersenyum simpul dan bintang-bintang berseronok riang? Lantas mengapa anda biarkan kegelisahan anda menjadi racun yang akan membunuhmu?

PERCUMA
Buku "Koleksi Mutiara Kata Al-Qarni"

No comments:

Post a Comment