Saturday, June 18, 2011

4 Pemimpin Ajaib - Khulafa' Ar Rasyidin

4 Pemimpin Ajaib - Khulafa' Ar Rasyidin
Penulis: Umar Hafiz
Terbitan: Pustaka Al-Ehsan
Harga: RM20.00

Kehidupan Rasulullah dan para sahabat adalah sejarah yang sebaiknya dicatat dengan penuh berharga. Kejayaan pembangunan peradaban tersebut ditambah dengan hasil geranasi setelah Rasulullah disaat menyambung tampuk kepimpinan setelahnya.

Khulafa' Ar-Rasyidin merupakan bukti kejayaan warisan Rasulullah. Wafatnya Rasulullah tidak mungkin akan hilangnya Islam dimuka bumi. Perjalanan kesinambungan warisan Rasulullah memupuk kejayaan menerusi janji-janji yang ditinggal pasti. Empat khalifah pertama ini, Islam mencapai titik puncak kejayaanya. Sebuah kejayaan yang belum pasti akan berulang hingga ke hari ini. Sehinggakan fitnah-fitnah akhir zaman yang hadir disaluti oleh kedengkian musuh-musuh Islam.

Buku yang ada ditangan anda ini merungkai seluruh kehidupan Empat Khalifah tersebut yang memaparkan kemuncak kekaguman dan keagungan empat pemimpin paling ajaib. Cerita lebih lanjut berkenaan kisah hidup empat pemimpin ini. Suka duka dan pahit manis perjuangan mereka dalam menegakkan kebenaran yang di warisi Rasulullah.

No comments:

Post a Comment