Saturday, June 11, 2011

Peranan Wanita Pada Zaman Rasulullah

Peranan Wanita Pada Zaman Rasulullah
Penulis: Ustaz Johari Yaman
Terbitan: Nadi Minda Resources
Harga: RM55.00

Buku Peranan Wanita Pada Zaman Rasulullah SAW ini merupakan himpunan kisah 70 wanita-wanita pada zaman Rasulullah saw yang dijanjikan syurga oleh Allah swt ,kerana pengorbanan, kesungguhan, keberanian, keikhlasan, kejujuran, kesabaran, keimanan dan ketakwaan kepada Allah swt .

Kehadiran mereka telah meninggikan lagi martabat kaum wanita sehingga syurga-syurga Allah dipenuhi bau harum kerana ganjaran yang mereka perolehi sebagai anugerah yang tidak dapat ditandingi.

Himpunan kisah-kisah wanita agung dan terbilang dalam sejarah Islam ini pasti akan memberi motivasi, semangat dan dorongan kepada kaum hawa dalam memartabatkan diri mereka kepada suatu tahap tertinggi, membuktikan bahawa wanita berhak mengecapi kesenangan, kebahagian dan meraih keadilan dalam kehidupan secara saksama seperti sebagaimana dikehendaki agama.

Kesungguhan , pengorbanan , kebaktian , kesabaran dan kasih sayang yang telah ditonjolkan mereka memberi pengajaran , pedoman , dan teladan yang boleh diambil dan dihayati untuk diamalkan dalam kehidupan seharian.

No comments:

Post a Comment